HOE ONTSTAAT ACNE

Acne is een van de meest voorkomende huidaandoeningen en komt voor in verschillende vormen. Het kan voorkomen tijdens de puberteit en later in het leven. Het is een chronische ontsteking van de talgklier. Als er te veel talg wordt geproduceerd, kan dit zich ophopen en raakt de uitgang van de talgklier (porie) verstopt waardoor puistjes ontstaan. Deze onderhuidse ophopingen veroorzaken uiteindelijk ontstekingen, die op hun beurt vervelende littekens kunnen veroorzaken.

WAT IS EEN ACNEBEHANDELING?

Dr. Jackson Skin Clinic heeft een speciale behandelingsroute ontwikkeld voor de behandeling van acne. Tijdens een eerste consult worden de vorm en de mate van acne bepaald en op basis hiervan wordt een behandelplan op maat gemaakt. Het behandelplan kan bestaan ​​uit verschillende behandelingen, waaronder dieptereiniging, peeling, micro-needling en ook verschillende soorten lasers of IPL. Een combinatie van therapieën zorgt voor de beste en snelste resultaten. Bovendien zal de huidtherapeut u ook graag adviseren over producten voor thuisgebruik die het proces versnellen en de resultaten beter behouden.

DIEPTEREINIGING

Als er sprake is van actieve acne is het belangrijk dat een dieptereiniging plaatsvindt vóór of na een peeling. Dit wordt meestal gedaan voor een peeling. Met een kleine holle naald worden comedonen, pustels, milia en eventueel aanwezige papels aangeprikt en geleegd. Alle aanwezige onzuiverheden worden verwijderd door middel van de dieptereiniging, zodat de peeling die hierna zal worden aangebracht een dieper en beter effect heeft op de talgklier.

PEELINGS

Bij Dr. Jackson Skin Clinic wordt gewerkt met de medische peelings van Dermaceutic en Rhenophase. Een medische peeling kan voor verschillende doeleinden ingezet worden. Voor actieve acne en een onzuivere huid worden peelings op basis van glycolzuren, salicylzuren en melkzuren toegepast. Bij Dr. Jackson Skin Clinic wordt de Mask peel of de Milk Peel van Dermaceutic toegepast bij de behandeling van actieve acne. Deze medische peelings zorgen dat de bovenste huidlaag (hoornlaag) verdunt wordt, waardoor talg sneller afgevoerd kan worden en verstopping geen kans meer krijgen. Bij actieve acne is de P. Acnes (acne bacterie) actief op de huid, hierop heeft salicylzuur een remmende werking, waardoor het probleem niet alleen aangepakt wordt maar ook nieuwe ontstekingen minder snel zullen ontstaan. Wanneer er ook sprake is van acne littekens, kunnen de peelings uitgebreid worden verschillende sterktes TCA van Dermaceutic (Cosmo peel), wij bieden TCA sterktes aan van 12%-15%-18% en zelfs 20% aan.

Tevens zorgen de peelings voor een versnelde celdeling van de huid, zodat de huid weer een frisse uitstraling krijgt. Bij Dr. Jackson Skin Clinic beschikken wij over verschillende soorten peelings. De keuze voor een bepaalde peeling is afhankelijk van het huidtype en de indicatie.

Milk Peel Dermaceutic

Deze peeling werkt op basis van 10% melkzuur, 30% glycolzuur en 4% salicylzuur. Glycolzuur zorgt voor verweking van de bovenste huidlaag, ook wel het stratum corneum of hoornlaag genoemd, waardoor de overige zuren dieper kunnen doordringen in de huid. Het heeft een egaliserende werking en pakt fijne lijntjes en pigmentaties aan. Melkzuur stimuleert de celvernieuwing (keratolytisch effect) en versterkt het effect van salicylzuur. Het beschermt ook de pH-waarde van de huid en doodt organismen die huidklachten kunnen uitlokken, zoals schimmels, gisten en de demodexmijt die rosacea kan veroorzaken.  Salicylzuur werkt ontstekingsremmend, talg-reducerend en daardoor ook preventief op het ontstaan van acne.

De Milk peel van Dermaceutic is dus zeer geschikt bij de behandeling van acne, maar ook om grauwe huid een glow te geven en fijne lijntjes en pigmentvlekken aan te pakken.

Mask Peel Dermaceutic

De Mask Peel is een milde peeling waar 30% glycolzuur, 2% salicylzuur en bentoniet in zit. Bentoniet is een kleimasker, welke als een spons werkt op de vette huid. Deze peeling is dus uitermate geschikt als behandeling bij de vette acne huid, maar ook voor mensen die last hebben van een snel glanzende huid, of voor mensen die een peeling willen zonder downtime.

Cosmo Peel Dermaceutic

De Cosmo Peel’s van Dermaceutic bevatten trichloorazijnzuur (TCA), welke goed ingezet kunnen worden bij actieve acne, maar ook acne littekens. Bij Dr. Jackson Skin Clinic werken we met verschillende sterktes TCA, zodat we deze in kunnen zetten bij verschillende indicaties. Hier kunt u denken aan de TCA sterktes 12%, 15%, 18% en 20%.

LASERTHERAPIE

Lasertherapie zorgt ervoor dat een zuurstofrijke omgeving wordt gecreëerd waardoor de acne bacterie wordt gedood. De warmte van de laser remt de talgproductie en verbetert de doorbloeding van de huid waardoor de aanvoer van voedingsstoffen en afvoer van afvalstoffen wordt verbeterd. De laserbehandelingen zorgen voor een stimulatie van de aanmaak van collageen waardoor littekens, welke zijn ontstaan door de acne, aangepakt worden. Bij Dr. Jackson Skin Clinic kunnen we met verschillende lasers en IPL therapie, maar ook door middel van microneedling uw huid gericht verbeteren.

BEHANDELING VAN ACNELITTEKENS MET FRACTIONAL LASER

De fractionele laserbehandeling wordt toegepast om acnelittekens en rode vlekken te verminderen, de huid te verstrakken, poriën te verkleinen en de teint te egaliseren. Fractionele laserbehandeling is een behandeling om de huid van buitenaf én van binnenuit te vernieuwen. Tijdens de behandeling worden minuscule gaatjes in de huid gemaakt met de laserstraal en verdeelt de warmte van de laser zich onder het huidoppervlak. Door de warmte worden collageen en elastine geactiveerd om de huid gladder, strakker en steviger te maken.

TARIEVEN ACNEBEHANDELING

Peeling vanaf euro  95,00