BEHANDELING PIGMENTVLEKKEN

HYPERPIGMENTATIE

Pigmentvlekken, ook wel hyperpigmentatie genoemd, zijn opeenhopingen van het pigment in de huid, waardoor donkerder gekleurde plekken of vlekjes zichtbaar worden. Deze pigmentvlekken kunnen In de loop der jaren ontstaan door regelmatige blootstelling aan de zon, door hormoonschommelingen, huidveroudering of wondjes. Veel mensen hebben er last van, met name in het gezicht, op de handen of het decolleté.

BEHANDELING MET PIGMENTLASER

• Melasma, ook wel zwangerschapsmasker genoemd, is een bruine, vlekkerige verkleuring van de huid op voorhoofd, jukbeenderen, bovenlip en kin. Melasma kan behandeld worden met de medische peelings van Dermaceutic en de daarbij horende thuis producten om de klachten thuis ‘door te behandelen en onderdrukken’.
  • Pigmentvlekken ontstaan door een wondje of ontsteking of na acne noemen we ook wel post inflammatoire hyperpigmentatie (PIH). Behandeling is mogelijk met fractional Lasers (CO2, Erbium-Glass) en TCA Peelings van Dermaceutic.
  • Pigmentvlekken door de zon (lentigo solaris) zijn goedaardige donkere pigmentvlekken die ontstaan zijn door overmatige blootstelling aan de zon. Ze kunnen worden behandeld met de Alexandrite (755nm), IPL 550nm en de medische peelings van Dermaceutic.

BEHANDELEN PIGMENTVLEKKEN

Omdat pigmentvlekken vaak als cosmetisch storend worden ervaren, zijn er verschillende methoden om ze te verminderen of zelfs te verwijderen. Wij beschikken in onze kliniek over meerdere soorten methodes om de verschillende soorten pigmentaandoeningen gericht aan te pakken. We beschikken over verschillende pigmentlasers die een uitkomst bieden bij het verwijderen van pigmentvlekken. Met de pigmentlaser kunnen verschillende soorten pigmentvlekken behandeld worden zoals zonnevlekken (lentigo solaris), ouderdomsvlekken en sproeten, maar ook kleine moedervlekken welke vlak in de huid liggen (niet voelbaar). Wij voeren de behandelingen uit met de pigmentlaser Alexandrite (755 nm) of de IPL (550nm).  Wij werken tevens ook met verschillende sterke peelings welke hardnekkige pigmentvlekken goed kunnen behandelden. Hier kunt u denken aan de medische peelings van Dermaceutic waar we melasma (zwangerschapsmasker) mee behandelen, maar ook hardnekkige lentigo solaris (ouderdomsvlekken) en PIH (post inflammatoire hyperpigmentaties).

WERKING VAN DE ALEXANDRITE LASER

Het licht van de pigmentlaser wordt geabsorbeerd door het pigment in de huid. Het licht wordt omgezet in warmte die ervoor zorgt dat het teveel aan pigment wordt verpulverd. De pigmentvlek kleurt na de behandeling eerst iets donkerder voor enkele dagen tot een week, waarna de pigmentvlek lichter wordt of verdwijnt. Gemiddeld zijn er 2 à 3 behandelingen nodig voor het gewenste resultaat.

WERKING VAN DE MELA PEEL & MELA PEEL FORTE

Bij de Dr. Jackson Skin Clinic werken we met de medische peelings van Dermaceutic. De Mela peel en de Mela Peel forte zijn uitermate geschikt voor de behandeling van ongewenste pigmentvlekken zoals melasma (zwangersschapsmasker), lentigo solaris (ouderdomsvlekken), maar ook PIH (post inflammatoire hyperpigmentaties), pigmentvlekken welke zijn ontstaan na wondjes of acne. Door middel van de peelings wordt de gehele huid aangepakt waardoor uw gehele huid een boost krijgt. De huidtherapeut zal u graag aanvullend advies geven over homecare producten welke de peeling behandeling stimuleren tot een sneller resultaat, maar tevens ook om pigmentprobleem te onderdrukken wanneer het bijvoorbeeld om hormonaal pigment gaat zoals melasma.

TARIEVEN EN VERGOEDING VAN PIGMENTVLEKKEN BEHANDELING.

Pigmentlaser vanaf euro  90,00